Det gäller att hålla ögonen öppna för kandidater

Jag blir lite nervös. Min syster vikarierar inom barnomsorgen och när hon jobbar passar hon tydligen på att ragga på och uppfostra eventuella framtida partners.
- Jag tror jag har vunnit hans hjärta nu, säger hon när vi ligger nerbäddade i sängarna och borde sova för längesedan eftersom mamma en gång i tiden sa att man blir trött om man inte går och lägger sig i tid.
- Jaha... Hur gammal är han då? frågar jag.
- Han är fem år, säger hon och berättar skrattande lycklig om hur charmig hennes nya kärlek är.
- Det skiljer ju bara femton år, säger hon sedan. Men vadå, jag kan lura dem ganska lätt. Jag säger bara att jag är fem år och så tror de på det. Eller så frågar de: "har du börjat på den här förskolan"?


Kommentarer
Postat av: kar

check

2009-11-30 @ 16:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0