Stackars oss som måste städa efter kalaset

Människan uppphör aldrig att förvåna mig. Här följer en uppräkning av saker jag hittade på golvet efter vår nyårsfest som folk antagligen tyckte var alldeles normalt att bara slänga omkring sig/spotta ut:

-Sex stycken tuggumin (ett av dem sitter kvar, härligt nertrampat mellan golvspringorna)

-Ett 30-tal prillor (det hör visst till att spotta dem på golvet om man ska vara lite extra "bonnig")

-Godis som man inte tycker om kan man visst bara spotta ut, fruktkolor och vingummin hör till sorter vi aldrig någonsin mer borde köpa till vuxna människor, en av kolorna satt så hårt att en del av lacken på golvet följde med när jag väl fick bort den.

Vi har en del annat skräp också, i princip allt någon använt eller hållt i hamnade på golvet när de tröttnade, men jag blev ändå mest förundrad över att man spottar ut vad man har i munnen. Jag kan inte låta bli den klassiska frågan: "hur ser det ut hemma hos dem?" och något som jag undrar "varför tror de att det är okej att bete sig som svin bara för att de är bjudna på en fest på ett hyrt ställe?"

En gång när vi hade fest var det en kille som fimpade på golvet. Som om det inte är någon som måste städa efteråt. Vi slapp åtminstone spyor på golvet, folk har väl vuxit upp nu; så de har vett nog att ta tag i en papperspåse. Tack! Inte mycket trasiga grejer heller, en stol och en toalett som vi senare insåg varit trasig redan innan vilket var en oerhörd lättnad.

Tack alla ni underbara, konstiga människor som gjorde festen i onsdags fantastisk! (och höll oss igång till klockan 18 igår).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0