Självömkan

Jag vaknade och kunde inte öppna mitt ena öga. Det gjorde för ont. Kinden och kudden var blöta av tårar.

Kisande och gråtande försökte jag genomföra morgonbestyren i hopp om att det snart skulle gå över. Men ack, kisande och gråtande fick jag senare ta mig till Vårdcentralen för att få bekräftat att det handlade om en infektion så att jag skulle kunna få droppar.

Fabror doktorn var snäll och gav mig lokalbedövning som gjorde väldigt ont att droppa i ögat men som gjorde att mitt svullna öga kändes som en svullen bulle som stack ut ur hjässan och inte hade något med mig att göra. Det var bra.

Så, här sitter jag nu och tycker synd om mig själv. För att få lite extra medlidande tänkte jag hitta en bild på en riktigt obehaglig ögoninfektion. Så jag gjorde som vi alla gör i googleage, jag googlade. Sökord: ögoninfektion. Resultat:



Kommentarer
Postat av: Olle

De var inte Petter som gjorde dig ledsen alltså?

2009-12-06 @ 13:23:31
URL: http://olletrens.wordpress.com
Postat av: Maria

Jo, det var det. Jag hittade på allt det här för att ingen skulle misstänka hustrumisshandel när hans knytnävsslag gjort mitt öga rött och svullet. Det må vara du som ser ond ut med din tangorabatt, men egentligen är det Petter som är monstret i familjen Trens.

2009-12-06 @ 16:19:04
URL: http://litethallon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0